Intervju med Sebastian Nanasi, Kristianstad FC

Nanasi

Vi fick tag i en enormt stor talang i orangeklädda Kristianstad FC, nämligen Sebastian Nanasi. 

Beskriv dig själv som spelare

– Jag ser mig själv lite som en tia som droppar för att få bollen och sedan kunna leverera bollen vidare

Du lirar i Kristianstad FC som länge varit framgångsrik både på ungdomssidan och seniorsidan. Vilket är ditt absolut bästa minne med klubben?

– Iber cup, när vi kom 3 efter slagit ut Riga Fc i kvarten och sedan förlora mot Liverpool FC I semin

Du har dessutom fått vara på några landslagsläger, hur är känslan?

– Det är kul! Man får bevis av att man gjort bra ifrån sig i klubblaget

Trots din unga ålder har du redan fått känna på spel i division 1, hur är det?

– Riktigt rolig att få spela seniorfotboll, plus att jag fick göra mål nu senast mot Oskarshamn.

Du lyckades rädda en poäng genom ett avgörande mål för A-laget. Hur var känslan efter debutmålet?

– Det var magiskt, jag hann inte tänka så mycket just då utan firade för det mesta, men efter så kändes det bra för jag gjort något bra för laget efter jag blivit inbytt.

Beskriv fotboll med tre ord

– The beautiful game

5 snabba:

Mål eller Assist

Uddamålsseger eller Storseger

Konstgräs eller Naturgräs

Cupseger eller Serieseger

Hemmamatch eller Bortamatch


Lämna en kommentar